Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
X

Bądź na bieżąco

Zapisz się na nasz newsletter
dodaj

Sponsorzy i partnerzy

PIĘKNA, BO ZDROWA 2011/2012
2012-08-17 09:59:58

Trzecia odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej realizowanej z okazji VI edycji Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. W dniach 22-28 stycznia 2012 przekonywałyśmy Polki do profilaktyki choroby nowotworowej układu rodnego, promując zdrowy styl życia – gwarancję piękna i szczęśliwego życia.


Kampania odbywała się pod patronatem honorowym Anny Komorowskiej, Małżonki Prezydenta RP oraz Hanny Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. Współorganizatorem i patronem medialnym był magazyn GLAMOUR.

Wspólnie z Kwiatem Kobiecości oraz Glamour, do profilaktyki i regularnego wykonywania badań cytologicznych przekonywały znane Polki – Ambasadorki kampanii. W czerwonych sukienkach, zaprojektowanych przez SIMPLE Creative Products, namawiały kobiety mówiąc głośno o wykonanej cytologii.

 


Nasze Ambasadorki - Anna Dereszowska, Anna Wendzikowska, Katarzyna Glinka, Ewa Pacuła, Marzena Sienkiewicz, Agata Nłynarska, Katarzyna Pakosińska, Aleksandra Mikołajczyk, Maja Hirsch, Katarzyna Zielińska, Agnieszka Popielewicz, Edyta Jungowska

W związku z kampanią Piękna bo Zdrowa pojawiło się w mediach wiele publikacji, związanych z profilaktyką raka szyjki macicy (pobierz zestawienie publikacji!). Do obchodów kampanii przyłączyło się około 30 miast i gmin na terenie całej Polski, organizując własne wydarzenia, nawiązujące do profilaktyki raka szyjki macicy. Były to spotkania z młodzieżą, z kobietami, organizacja darmowych badań cytologicznych, mammograficznych, rozmowy z lekarzami specjalistami.

W wielu miastach, w lokalnych centrach handlowych (Słupsk – CH Jantar, Zielona Góra – Focus Mall, Wrocław – CH Magnolia, Radom – Galeria Słoneczna), powstały tzw. Miasteczka Kobiet. Panie mogły tu skorzystać z darmowych porad z zakresu mody i stylizacji, diety, fitness, masażu, makijażu i fryzjerstwa. W niektórych miastach podstawione zostały mammobusy, gdzie można było wykonać darmowe badanie mammograficzne.

 

 Bannery, plakaty w miastach, ekrany plazmowe w Multikinie

 

 

Podczas akcji obecne były ambasadorki kampanii – Aleksandra Mikołajczyk i Aleksandra Woźniak. Wspólnie z przedstawicielkami Kwiatu Kobiecości, lokalnych władz i współorganizatorów, namawiały panie do profilaktyki raka szyjki macicy.

W czasie trwania kampanii Piękna bo Zdrowa można było również skorzystać z bezpłatnych wideo konsultacji lekarskich portalu Centrum Telemedycznego Qzdrowiu.pl. Specjaliści różnych dziedzin (ginekologia, onkologia, psychoonkologia itp.) udzielali kobietom odpowiedzi na wszystkie nurtujące je pytania, związane z nowotworami narządów rodnych.

Kampania prowadzona była również za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook.com. Kwiat Kobiecości na swoim profilu informował o najważniejszych wydarzeniach, związanych z kampanią. Wszyscy nasi Fani poznali najbardziej skuteczne metody wykrywania raka szyjki macicy, zachęcałyśmy również do skorzystania z kuponów na darmową cytologię – zamieszczonych w magazynie Glamour, do wykorzystania na terenie całej Polski.

 

 

 

 

Kampanię zwieńczyła finałowa gala w Skwerze – Filii Centrum Artystycznego Fabryki Trzciny, które poprowadziła Kinga Burzyńska w asyście gospodyni wieczoru: Idy Karpińskiej, Prezes Ogólnopolskiej Organizacji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy. W zorganizowanym podczas gali pokazie mody jako modelki pojawiły się piękne i dzielne kobiety, które wygrały walkę z chorobą nowotworową. Wspólnie z naszymi Ambasadorkami przekonywały, że rak szyjki macicy wcześnie wykryty nie oznacza wyroku – da się go wyleczyć w 100%! Ale żeby kobiety częściej i chętniej chodziły na cytologię, trzeba najpierw przełamać tabu, jakim jest wizyta u ginekologa i to badanie. Stąd hasło naszej kampanii:

NIE NA UCHO, MÓWIĘ GŁOŚNO – ZROBIŁAM CYTOLOGIĘ!

Wspólnie mówiły tak i nasze Ambasadorki i Panie, które wygrały walkę z rakiem. Do regularnego badania zachęcał również nasz gość honorowy – Dyrektor Generalny Europejskiego Stowarzyszenia Raka Szyjki Macicy (ECCA)

 dr Philip Davies. Sponsorzy, Partnerzy i Patroni Medialni kampanii zostali uhonorowani statuetkami Pereł Mądrości.

 

Gala finałowa kampanii społecznej Piękna, bo Zdrowa!

W tym roku nasze działania dotarły do blisko miliona osób w całej Polsce. Liczymy na to, że w przyszłym roku, w czasie kolejnej kampanii, organizowanej podczas VII edycji Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy dotrzemy do jeszcze większej ilości Polek. Wspólnie przełamiemy niechlubne polskie statystyki, w których co druga chorująca na raka szyjki macicy kobieta umiera. Nie musi tak być! Dlatego też mówimy głośno – robimy cytologię! Zachęcamy do tego Polki!

BĄDŹCIE PIĘKNE, BO ZDROWE!

Patroni Honorowi, Patroni Medialni, Sponsorzy, Partnerzy Medyczni oraz Partnerzy kampanii:


 

Do pobrania:

Podsumowanie publikacji, dotyczących kampanii Piękna, bo Zdrowa 2012 - POBIERZ

Informacja prasowa, podsumowująca kampanię Piękna, bo Zdrowa 2012 oraz galę finałową kampanii - POBIERZ

Film z sesji zdjęciowej kampanii Piękna, bo Zdrowa - OBEJRZYJ

Zdjęcia z gali finałowej, wszystkich wydarzeń w ciągu kampanii Piękna, bo Zdrowa - OBEJRZYJ

Podsumowanie działania Gmin, zaangażowanych w kampanię Piękna, bo Zdrowa 2012 - POBIERZ