Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
X

Bądź na bieżąco

Zapisz się na nasz newsletter
dodaj

Sponsorzy i partnerzy

PMS – jak sobie z tym poradzić?
2014-07-03 00:00:00

Najprościej byłoby zacząć od zrozumienia samego zjawiska. 



Czym jest zatem Zespół Napięcia Przedmiesiączkowego? 



Zespół napięcia przedmiesiączkowego to dolegliwość , która  objawia się fizycznymi  i psychicznymi zaburzeniami funkcjonowania organizmu kobiety i występuje w drugiej fazie cyklu menstruacyjnego. Dotyka to prawie co drugą kobietę.  Może trwać nawet do kilkunastu dni a najsilniejsze objawy pojawiają się na ok 48h przed miesiączką. 

 

 

 

 

Jakie są najczęstsze objawy?


Bóle piersi, wzdęcia, bóle głowy, łojotok, problemy z cerą, ataki płaczu – która z nas nie zaobserwowała u siebie tego typu zmian na kilka dni przed okresem? A nasze samopoczucie? Wahania nastroju, drażliwość, niska samoocena, uczucie niepokoju, zmęczenie, senność… Wiele objawów przypomina wręcz symptomy depresji. Zazwyczaj jest to po prostu typowa okresowa niedyspozycja psychiczna, jeśli jednak czujemy się zaniepokojone naszym stanem, zawsze możemy skonsultować to z ginekologiem lub zasięgnąć opinii psychiatry.  

 

 

Co możemy zrobić aby złagodzić objawy i poczuć się lepiej?


Wizyta u ginekologa to dobry krok. Lekarz z pewnością udzieli nam wielu cennych wskazówek oraz wytłumaczy dokładnie na czym polega przebieg cyklu menstruacyjnego, czego możemy się spodziewać, co jest typowym objawem a co może budzić niepokój. 

 

 

Aby złagodzić objawy PMS możemy stosować też odpowiednią dietę bogatą w witaminy i mikroelementy, zwłaszcza w magnez, potas, wapń, witaminę B6, błonnik.  Starajmy się unikać w tym czasie picia alkoholu i mocnej kawy, które powodują wzrost napięcia nerwowego. Zamiast tego możemy stosować herbaty owocowe i działającą wyciszająco melisę. Pijmy też w tym czasie dużo wody mineralnej, która oczyszcza organizm. Posiłki spożywajmy nawet do sześciu razy dziennie, za to w małych porcjach.  Należy zrezygnować w tym czasie z ciężkostrawnych potraw, tłustych mięs, kapusty, potraw smażonych czy białego pieczywa. Wskazane są natomiast ryby takie jak łosoś, makrela, śledzie;  nabiał w postaci jogurtów i kefirów, owoce sezonowe, orzechy, szpinak. Jeśli najdzie nas ochota na coś słodkiego najlepiej zrobi nam kilka kostek gorzkiej czekolady. 

 

 

Na poprawę nastroju wpływa też ruch, dlatego warto w okresie przedmiesiączkowym w miarę możliwości rozruszać nasze ciało ćwiczeniami . Dobry będzie codzienny spacer a także pływanie na basenie. 

 

 

Źródło:

na-pms.pl 

poradnikzdrowie.pl