Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
X

Bądź na bieżąco

Zapisz się na nasz newsletter

Sponsorzy i partnerzy

Jedz na odporność!
2012-07-06 08:12:09
Pomimo, iż zbliża się okres letnich szaleństw, nie można stracić czujności i zapomnieć o dbaniu o odporność naszego organizmU.

Witaminy dobre na wszystko

W celu zachowania zdrowia, musimy zwracać uwagę na to co jemy i jakie składniki odżywcze dostarczamy organizmowi.

O naszą odporność oprócz witaminy C, musimy zadbać, dostarczając posiłków bogatych w witaminy A i E. Nie powinno też zabraknąć w naszej diecie beta-karotenu.

Powyższe składniki znajdziemy w warzywach i owocach.

Trochę Mendelejewa

Nie należy również unikać mięsa, orzechów, mleka. Mięso zawiera niezbędne białko a orzechy są  idealnym dostarczycielem cynku, niezbędnego również do utrzymania świetnej kondycji skóry.

Cynk chroni organizm przed wszelkimi infekcjami, zarówno przed grypą jak i przed grzybicą. Można go znaleźć również w kaszy gryczanej, czosnku, fasoli, kapuście czy jajkach.

Zbawienne w diecie odpornościowej są dla organizmu ryby. Oprócz ogromnej ilości żelaza, zawierają one niezbędny dla organizmu selen. To on chroni błony komórkowe, nie pozwala na działanie wolnych rodników. Możemy go szukać również w : pieczywie razowym, kiełkach czy pestkach dyni.

Probiotyki też są pomocne!

Jeżeli dopadła Cię już infekcja, należy koniecznie sięgnąć po naturalne bakterie, które stworzą barierę ochronną. Można znaleźć  je w jogurtach czy kefirze. W momencie przyjmowania leków stworzą również warstwie ochronną dla naszego układu odżywczego i zbawiennie zadziałają na prawidłowy poziom flory bakteryjnej.

Bardzo ważne jest aby w naszej diecie nie brakowało żadnych składników, które współtworzą naszą odporność. Jedynie zbilansowana dieta pozwoli nam ochronić się przed szkodnikami czyhającymi w powietrzu, nawet w słoneczne, ciepłe dni! 

 

Zdjęcie: google.pl