W dniu 30 października 2012 roku ruszyła IV odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej „Piękna bo zdrowa” na rzecz profilaktyki raka szyjki macicy i raka jajnika organizowanej przez Kwiat Kobiecości – Ogólnopolską Organizację i magazyn Glamour. W tym roku Ambasadorki promują regularne przeprowadzanie badań cytologicznych pod hasłem „Zostań Superbohaterką, zrób cytologię!”.

 

 

 

 

Honorowy patronat nad przedsięwzięciem objęły Anna Komorowska, Małżonka Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz Hanna Gronkiewicz – Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Motywem do realizacji kampanii „Zostań Superbohaterką, zrób cytologię!” są wyniki badań opinii społecznej „Obraz współczesnej kobiety a badania cytologiczne kobiet w Polsce”*. Rak Szyjki Macicy jest jednym z nielicznych nowotworów, które można wykryć w sposób bezinwazyjny, jednak w Polsce wciąż zbyt mało kobiet wykonuje regularne badania cytologiczne. Spośród kobiet, w grupie wiekowej 20-50 lat tylko 45% kobiet wykonuje badanie regularnie (co najmniej raz na dwa lata), a 18% Polek w tej samej grupie wiekowej znajduje się poza jakąkolwiek diagnostyką – nigdy nie miało wykonywanej cytologii*. Celem kampanii „Piękna bo zdrowa” jest zwiększenie świadomości kobiet na temat wirusa HPV oraz raka jajnika – nowotworów występujących coraz częściej u młodych kobiet, a także zmiana podejścia Polek do badań u ginekologa. Rokrocznie wykonywana cytologia może pomóc we wczesnym wykryciu raka szyjki macicy, natomiast regularne  badania ginekologiczne i wykonywanie USG transwaginalnego, potocznie zwanego dopochwowym, mogą pomóc w wykryciu raka jajnika we wczesnym stadium i zwiększyć szansę na wyleczenie.

Organizatorzy kampanii przekonują, że to zdrowie jest podstawą i gwarancją zewnętrznego piękna oraz że każda kobieta jest bohaterką swojego życia, a decyzja o zdrowiu, szczęściu oraz ich pięknie zależy od nich samych! Dlatego też tegoroczna kampania przebiega pod hasłem „Zostań Superbohaterką, zrób cytologię!”.

Akcji towarzyszy szereg działań promocyjnych, m.in. w prasie (Glamour, Gala, Claudia), w sieci kin Multikinodziałania outdoorowe w kilku miastach Polski oraz w Internecie na portalach Wirtualnej Polski oraz wieszjak.pl i wielu innych, w tym w mediach społecznościowych. Dodatkowo poza szeroko zakrojonymi działaniami informacyjnymi oraz komunikacji PR, organizatorzy planują edukacyjne roadshow kampanii w regionach. W kampanię angażują się polskie gminy, które w zależności od swoich możliwości organizują edukacyjne spotkania z mieszkankami ze swojego regionu czy rozwieszają bilbordy kampanii na terenie swojej gminy nakłaniając mieszkanki do regularnych badań cytologicznych. Natomiast od listopada 2012 do końca stycznia 2013 dostępne będą Miasteczka Kobiet w centrach handlowych, w których odwiedzające organizatorów kobiety, będą mogły dowiedzieć się więcej w zakresie profilaktyki raka szyjki macicy i raka jajnika, wykonać bezpłatne badanie piersi w tzw. Mammobusie czy spotkać się z Ambasadorkami kampanii i wziąć udział w licznych konkursach z nagrodami.

 

 

Zwieńczeniem tegorocznej kampanii będzie Gala Finałowa, planowana na dzień 31 stycznia 2013, połączona z ceremonią wręczenia Pereł Mądrości partnerom zaangażowanym w kampanię. Punktem kulminacyjnym wieczoru będzie premiera sztuki teatralnej „Honeymoon” – historia trzech kobiet czyli, Christine, Lindy i Barbary, która została zrealizowana z myślą o kampanii „Piękna bo zdrowa”. W sztuce, która po pokazie premierowym będzie wystawiana na deskach teatrów oraz w centrach kultury w całej Polsce, będzie można zobaczyć Aleksandrę Mikołajczyk, Katarzynę Pakosińską oraz Natalię Lesz.

Współorganizatorem kampanii jest magazyn Glamour, a patronami medialnymi: Radio Kolor, Gala, Claudia, Multikino, Stroer, zdrowie.wieszjak.pl, kobieta.wieszjak.pl, kobieta.wp.pl, Wirtualna Polska.

Zaprojektowania koszulek podjęła się Pani Katarzyna Łęcka, właścicielka marki L.Catherine London

Sponsorami kampanii są natomiast Big Star, Roche, Clarena, GlaxoSmithKline, Rovers, Tantum Rosa, Palette.

Jedyny Partner Medyczny to LUX MED

KLIKNIJ PO WIĘCEJ

Partnerami kampanii są: Millward Brown, Ogilvy Public Relations, AIP Business Link, Lavazza, Lilou, Jaga Hupało, Rebis – Balsam dla duszy walczącej z rakiem.

Patronami honorowymi są Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polska Unia Onkologii, Populacyjny Program Wczesnego Wykrywania Raka Szyjki Macicy Cytologia, European Cervical Cancer Association.

Ogromne podziękowania również dla Agencji Flywheel PR która wspiera działania Fundacji przy organizacji Kampanii.

* Millward Brown, czerwiec 2012, wywiady bezpośrednie w domach respondentek, ogólnopolska, reprezentatywna próba kobiet w wieku 20-50, n=560.