Chodzisz do fryzjera, na paznokcie, na zakupy? Dbasz o swój wygląd zewnętrzny? Z pewnością tak, ale czy pamiętasz również o swoim zdrowiu i raz do roku wykonujesz cytologię? Jeśli tak to masz naprawdę świetny nawyk i rób tak dalej, a jeśli nie to „WEŹ SIĘ ZBADAJ”! Przecież to takie logiczne! #Cytologiczne!
3 lutego 2018 roku, po raz dziewiąty, wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna, bo Zdrowa”, organizowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Kampania powstała po to, aby szerzyć rolę profilaktyki raka szyjki macicy i uświadomić kobietom, jak ważne dla nich są regularne badania ginekologiczne. Samo badanie cytologiczne trwa dosłownie chwilę, jest bezbolesne, nieinwazyjne, a skoro dbamy o siebie „na zewnątrz” i chcemy być piękne, to tak samo powinnyśmy pamiętać o swoim zdrowiu i o tym, żeby raz do roku wykonać cytologię, która wcześnie wykryta może uratować nam życie. W tegoroczną odsłonę kampanii zaangażowały się znane Panie: Kasia Cerekwicka, Agnieszka Więdłocha, Olga Borys, Julia Wieniawa, Nicole Sochacki-Wójcicka (@mamaginekolog), a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.
Około 600 kobiet zostało przebadanych w weekend inauguracyjny W czasie weekendu inauguracyjnego priorytetowym celem dla Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości było zachęcenie kobiet do wykonania bezpłatnej cytologii (ufundowanej przez POLMED S.A.) w specjalnie podstawionym w tym celu cytobusie, który znajdował się pod Pałacem Kultury i Nauki przed kinem Kinoteka. Pierwsze 500 Pań mogło również wykonać testy na badania genetyczne wirusa HPV (ufundowane przez Centrum Badań DNA) oraz każdy mógł skorzystać z darmowych porad wizażystek w mobilnym salonie piękności firmy Inglot. Równocześnie warszawska Kinoteka wraz z Kwiatem Kobiecości zaprosiła kobiety do wyjątkowego miejsca, jakim był „Zakątek Kobiet” ze stanowiskami specjalistów, którzy służyli wszystkim odwiedzającym radą w zakresie profilaktyki zdrowotnej, medycznej, ginekologii estetycznej oraz informacjami na temat odpowiedniego żywienia w chorobie nowotworowej. Oprócz tego przed każdym seansem filmowym został wyemitowany spot kampanii, który przygotowany był przez agencję kreatywną Advalue oraz Warszawską Szkołę Reklamy i Slow Art. Zwieńczeniem pierwszego dnia inauguracji było podświetlenie na czerwono Pałacu Kultury i Nauki. Ten akcent miał zwrócić uwagę na wciąż istniejący problem raka szyjki macicy w naszym kraju.