To już VII edycja kampanii społecznej „Diagnostyka jajnika”. W tym roku ma ona na celu jak najszersze zainteresowanie kobiet badaniami diagnostycznymi, które umożliwiają odpowiednio wczesne dostrzeżenie zmian i wykrycie nowotworu. Tegoroczna odsłona odbywa się pod hasłem POSZUKIWANA i skierowana jest do kobiet, które ostatni raz robiły badania u ginekologa ponad dwa lata temu.
W Polsce każdego roku aż 2800 kobiet umiera na tę chorobę z powodu zbyt późnego wykrycia nieprawidłowości. Choroby nowotworowe nie mogą czekać z ustaleniem rozpoznania i rozpoczęcia leczenia. Niestety w Polsce na diagnozę czeka się średnio 4 lata. Dodatkowo pandemia COVID-19, negatywnie wpłynęła na regularność wizyt kontrolnych u ginekologa, przez co rak jajnika jest coraz częściej rozpoznawany w stadium zaawansowanym, z przerzutami.
Na potrzeby kampanii powstał emocjonalny spot z udziałem Anny Dereszowskiej, w którym poszukiwane są kobiety, widziane ostatni raz na badaniach jajnika dwa lata temu. „Ty też jesteś POSZUKIWANA. Zgłoś się na badania. Możesz uratować swoje życie” – zwraca się do kobiet Ambasadorka akcji, która ma z tą chorobą osobiste doświadczenie – jej mama zmarła gdy Anna miała 9 lat.