W siedzibie Polskiej Agencji Prasowej (PAP) 22 września, odbyła się konferencja prasowa, która zainaugurowała pierwszą Ogólnopolską Kampanię Społeczną „Diagnostyka jajnika” pod hasłem „Rzuć cień podejrzenia na swoje jajniki”. Poprowadziła ją, związana od wielu lat z Pierwszym Programem Polskiego Radia – Małgorzata Kownacka. ”. Na początku konferencji przedstawiono badanie społeczne przeprowadzone przez Instytut badawczy IQS „na temat świadomości Polek o raku jajnika i konieczności wykonywania badań ginekologicznych”. Podczas konferencji wystąpili m.in. prof. dr hab. n. med. Jan Lubiński – Założyciel i Kierownik Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych w Szczecinie oraz prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński – związany ze Szpitalem Praskim p.w. Przemienienia Pańskiego w Warszawie, wykładowca na Wydziale Nauk o Zdrowiu UJK w Kielcach, ambasadorka kampanii Anna Dereszowska, Marlena Zasadni – kobieta po chorobie oraz Ida Karpińska Prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.
Partnerami merytoryczny nad kampanią zostały: Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Zakład Genetyki i Patomorfologii, Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedziczonych oraz Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Przeprowadzenie kampanii nie byłoby możliwe, gdyby nie wsparcie sponsorów: Ogólnopolskiej Sieci Labolatoriów Alab, AstraZeneca Pharma Polska, Genesis Centra Genetyki Medycznej, Golden Rose. Patronat medialny nad kampanią objęły magazyny: „Poradnik Domowy”, „Przyjaciółka”, „Pani Domu”, „Vita”, ,,Moje Smaki Życia”, „Kropka TV”, „Warsaw Press”, „Imperium Kobiet” oraz portale abcZdrowie.pl, polki.pl, naobcasach.pl, planetakobiet.pl, 4allwoman.pl, zwrotnikRAKA.pl, PubliczneCentraOnkologii.pl. Partnerami kampanii są: Instytut badawczy IQS, Instytut Monitorowania Mediów, Koszulkowo, Finicky Film, e-Not Informatyka. Koszulkę kampanii zaprojektowała Ida Nowosielska – Deerlogo, zdjęcia wykonała Grażyna Gudejko, ubrania z kolekcji Doroty Goldpoint, Tyberiusz Marciniszyn – Fryzjer Stylista – Bagatela. Plakat kampanii przygotowała Aleksandra Frontczak. Na potrzeby kampanii Instytut badawczy IQS przygotowała infografikę oraz animację multimedialną pokazującą wynik badania ankietowego na temat świadomości Polek o raku jajnika i konieczności wykonywania badań ginekologicznych.