Projekty

Aktualnie prowadzone Kampanie

Diagnostyka jajnika – DUBLA NIE BĘDZIE

W VI już odsłonie kampanii „Diagnostyka jajnika” chcemy zwrócić uwagę na rolę, jaką w diagnostyce raka jajnika odgrywa lekarz pierwszego kontaktu i trafnie postawiona pierwsza diagnoza. Chcemy uwrażliwić kobiety na to, jak ważne jest wczesne wykrycie i trafne zdiagnozowanie tej podstępnej, dającej niespecyficzne objawy choroby. Apelujemy, aby zgłaszały lekarzom wszelkie, nawet najdrobniejsze dolegliwości ze strony układu pokarmowego, ponieważ występują one również w przebiegu raka jajnika. Natomiast lekarzy pierwszego kontaktu chcemy zmobilizować do pogłębiania diagnostyki ginekologicznej, by przyspieszyć i skrócić drogę kierowania na USG transwaginalne, szczególnie w przypadku kobiet z grupy podwyższonego ryzyka.

Ambasadorką kampanii jest Anna Dereszowska, która jako 9-letnia dziewczynka doświadczyła straty mamy z powodu nowotworu jajnika.

Piękna bo zdrowa

Kampania organizowana przez Kwiat Kobiecości od 2010 roku z okazji Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. Powstała po to, aby szerzyć rolę profilaktyki raka szyjki macicy i uświadomić kobietom, jak ważne dla nich są regularne badania ginekologiczne. Samo badanie cytologiczne trwa dosłownie chwilę, jest bezbolesne, nieinwazyjne, a skoro dbamy o siebie „na zewnątrz” i chcemy być piękne, to tak samo powinnyśmy pamiętać o swoim zdrowiu i o tym, żeby raz do roku wykonać cytologię, która wcześnie wykonana może uratować nam życie.

Aktualnie prowadzone Projekty

Gabinety pod kwiatkiem

– Stworzenie mapy z gabinetami ginekologicznymi było wynikiem wielu przemyśleń dotyczących tego, w jaki sposób ułatwić kobietom wybór dobrego specjalisty – ginekologa, który na przykład przeprowadzi wnikliwy wywiad z pacjentką i zapyta kobietę o nowotwory występujące w rodzinie czy datę pierwszej miesiączki. W każdym „Gabinecie pod Kwiatkiem” kobiety znajdą m.in. ekskluzywny „Certyfikat” oraz opis podstawowych czynności, jakie powinien wykonać lekarz w trakcie wizyty ginekologicznej – podsumowuje idee projektu Ida Karpińska, prezes i założycielka Kwiatu Kobiecości

Kobiety dla kobiet - program edukacyjny dla firm

Prowadzimy spotkania edukacyjne dla kobiet w ich zakładach pracy i różnych firmach. Stawiamy na profilaktykę, dostęp do informacji i budowanie świadomości u kobiet w kontekście regularnych wizyt u ginekologa. Każda z kobiet uczestniczących w spotkaniu otrzymuje wartościowe informacje na temat sposobów dbania o własne zdrowie oraz konieczności wykonywania regularnych badań, zagrożeniach z tytułu wirusa HPV, sposobach ochrony i diagnostyki.

Celem programu jest przypominanie kobietom o konieczności wykonywania regularnych badań ginekologicznych

Rozumni i uważni - program edukacyjny dla studentów

Misją Kwiatu Kobiecości jest budowanie świadomości na temat raka szyjki macicy, chorób ginekologicznych oraz dbania o higienę intymną. Edukacja studentów uczelni medycznych jest szczególnie ważna ze względu na misję zawodową tej grupy, która w przyszłości będzie kontynuować rozpoczęte na spotkaniach starania w walce o zdrowie i edukację kobiet.

Młoda i zdrowa - program edukacyjny dla młodzieży

Prowadzimy spotkania edukacyjne w ostatnich klasach podstawowych i liceach. Stawiamy na edukację dziewcząt w zakresie właściwej higieny intymnej oraz profilaktyki ginekologicznej. Każdy z uczniów uczestniczących w spotkaniu otrzymuje wartościowe informacje na temat higieny intymnej i używania środków do higieny intymnej jako sposobu dbania o własne zdrowie.

Uczniowie są jedną z najważniejszych grup docelowych, wśród których staramy się budować świadomość odpowiedniej dbałości o zdrowie intymne.

 

Akcja Święty Mikołaj

Rok do roku wolontariuszki Kwiatu Kobiecości odwiedzają pacjentki w szpitalach na oddziałach ginekologii onkologicznej na terenie całej Polski, realizując tym samym coroczną akcję „Święty Mikołaj”.

Celem akcji jest wsparcie kobiet chorujących na raka poprzez niesienie im nadziei, radości, chwili zapomnienia, tuląc je i rozdając mikołajkowe prezenty.

Blogosfera Kwiatu Kobiecości

Zapraszamy do współpracy blogerów i influencerów, którzy chcą włączyć się w działania prospołeczne, mające na celu budowanie świadomości o konieczności regularnych badań profilaktycznych.